Banner 980x90

"Swedbank": Bankas mobilās lietotnes aktīvo izmantotāju skaits šogad varētu dubultoties

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
"Swedbank" mobilā lietotne kļūst arvien populārāka un šogad mobilās lietotnes aktīvo izmantotāju skaits varētu dubultoties, prognozē "Swedbank" valdes loceklis, Baltijas Klientu servisa kompetenču centra vadītājs Ģirts Bērziņš.

Latvijā pašlaik 130 000 bankas klientu mobilo lietotni izmanto aktīvi jeb trīs un vairāk reizes mēnesī. Aktīvāk mobilo lietotni izmanto jaunieši - šajā vecuma grupā mobilo lietotni izmanto trešdaļa bankas klientu. Augot klientu vecumam, to paradumi ir konservatīvāki. Tomēr arvien vairāk cilvēku ieraudzīs pievienoto vērtību iespējā kontrolēt savas finanses, uzskata Bērziņš. "Swedbank" Latvijā ir gandrīz 800 000 aktīvu klientu, kuri bankā veic vismaz trīs darījumus mēnesī, bet kopumā bankai ir vairāk nekā miljons klientu.

Par mobilās lietotnes popularitātes kāpumu Latvijā ļauj spriest arī Zviedrijas pieredze, kur viedtālruņi ir pieejamāki. Zviedrijā mobilo lietotni cilvēki apmeklē divreiz biežāk nekā internetbanku. "Viedtālruņu izplatības ziņā esam gadu, pusotru aiz Zviedrijas. Tātad laika gaitā arī Latvijā mobilo risinājumu lietošana kļūs populārāka par internetbankas lietošanu," intervijā aģentūrai LETA sacīja Bērziņš. Viņš atzina, ka šajos apstākļos bankai kā pakalpojuma sniedzējam jāsaprot, vai mobilajā lietotnē ir viss, ko klienti sagaida. Tuvākajā laikā gaidāma diezgan intensīva mobilās bankas un internetbankas attīstība.

Bankas eksperts skaidroja, ka mobilā lietotne sadarbosies ar internetbanku, taču lietotnei jābūt lakoniskai, vienkāršotai. Internetbanka kļūs par visu bankas pakalpojumu apkopojumu, bet mobilā lietotne kļūs par digitālu maciņu. Arī vārda tiešā nozīmē, jo nākotnē varēs ar to veikt maksājumus bez kartes. Bankā domājot par produktu attīstību, tiek vērtēts, kas ir jāliek maciņā un kas nav. Piemēram, maciņā netiktu ievietots hipotekārā kredīta līgums. Taču cilvēki grib atvērt maciņu un gūt pārskatu par finansēm, turklāt vizuāli saprotamā veidā. Tāpēc banka strādā šajā mobilās lietotnes attīstības virzienā. "Pašlaik pasakām cilvēkiem atlikumu cipariskā formātā, bet drīzumā tas varētu izskatīties vizuāli krietni pievilcīgāk, lai klients saprastu, vai cipars ir daudz vai maz, kāds tas ir salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi vai nospraustajiem mērķiem. Lai saprastu, vai var atļauties pirkumu vai labāk pagaidīt," attīstības tendences iezīmēja "Swedbank" valdes loceklis.

Bērziņš atzina, ka konkurence par klientu laiku kļūst arvien asāka, tāpēc bankai jābūt ļoti precīzai, racionālai, palīdzošai, lai klienti var ātri saprast, kas notiek ar finansēm, un pieņemt kvalitatīvus lēmumus. "Ja palīdzam klientam ietaupīt laiku un kontrolēt savas finanses, tad arī rīt būsim klienta partneris. Ja to nespēsim un kāds cits to darīs labāk, tad labākajā gadījumā būsim kāda atsevišķa bankas produkta piegādātājs citam," brīdināja bankas valdes loceklis.

Turklāt konkurence par klienta uzmanību iet pāri tradicionālajam finanšu sektoram. Pagājušajā gadā ASV "Facebook Messenger" sāka piedāvāt pārskaitījumus no viena klienta otram. Iemesls ir elementārs - "Facebook" grib, lai cilvēki vairāk laika pavada viņu ekosistēmā, atstājot vairāk digitālu pēdu. Balstoties uz šīm pēdām, "Facebook" var sniegt precīzāku piedāvājumu. "Facebook" nav ienākumu, ja cilvēki vienkārši to skatās. Bet, ja cilvēki reaģē uz izteiktajiem piedāvājumiem augstākas pievienotās vērtības pakalpojumiem, kompānijas pelna. Tas ir ļoti nopietns konkurents tradicionālajām bankām, atzina "Swedbank" Baltijas Klientu servisa kompetenču centra vadītājs.

Bērziņš skaidroja, ka kopumā daļa banku darījumu kļūst nemanāmāki, vienlaikus cilvēki arvien vairāk grib pārvaldīt savas finanses. Jau tagad arvien populārāka kļūst iespēja noskaidrot konta bilanci, pakratot tālruni. Visdrīzāk, viedtālrunis kļūs par finanšu kontroles vidi, kur klients varēs saprast, kādi darījumi notikuši. "Transakciju vide būs nemanāmāka, bet lielāka loma būs savu finanšu kontrolei. Kad visi lietoja skaidru naudu, tad, atverot maciņu, bija redzams, cik naudas palicis. Kad nauda ir virtuāla, pat biežāk ir vēlme pārliecināties, ka viss ir kārtībā," sacīja eksperts. Viņš uzsvēra, ka mobilās tehnoloģijas ļauj 24 stundas diennaktī sekot līdzi, kas notiek ar finansēm kontā.

"Swedbank" eksperts atzina, ka līdz ar mobilās lietotnes iedzīvināšanu ir jārada jauns paradums klientiem, proti, ka tie var labāk kontrolēt savu finanšu situāciju un tādējādi arī uzlabot finanšu veselību.

Bērziņš vērsa uzmanību, ka jau tagad "Swedbank" mobilā lietotne piedāvā virkni iespēju. Iespējams uzzināt konta atlikumu, pakratot telefonu. Cilvēki var mobilajā lietotnē pārvaldīt savas norēķinu kartes - ja karte nozūd, klients var mobilajā lietotnē apturēt tās darbību. Ja karte atrodas, tad klients pats var atkal karti aktivizēt. Mobilajā lietotnē klients var uzzināt karšu limitus. Tas ir noderīgi, ja veikalā nepieciešams noskaidrot, vai dienas limits ļauj veikt pirkumu. Nepieciešamības gadījumā klients var mobilajā lietotnē nomainīt dienas limitu.

Jau ziņots, ka Bērziņš šomēnes kļuvis par visas "Swedbank" AB grupas vadības locekli un arī par vienu no diviem "Swedbank" AB jaunizveidotās "Digitālās bankas" jeb bankas digitalizācijas struktūrvienības veidotājiem.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)